Bu yeni çıkan yasa nedeniyle bu hafta içi sadece tek embriyo transferim olacak. dr blastosist olursa daha iyi olur dedi şimdi bekliyoruz bakalım kalitsi nasıl diye. sizdende varmı tek embriyo yerleştirilip gebe kalan. blastosist miydi normalmiydi? kaç hücreliydi?

Evet arkadaşlar ben de şimdi bunu çok merak ediyorum.tek embriyo ile hamile kalanlar yazabilirler mi?
benim ilk tüp bebek denememde a kalite 3 embriyonun 2 tanesi 3.gün kondu ve sonuncusu da 5.gün blastokist transferi oldu.fakat nasip değilmiş tutmadı..Hayırlısı olsun ne yapalım takdir Allah'tan...ama bu yönetmelik moralimi bozdu,elimde değil.umarım düzeliriz..hepimiz..

Aynen kızlar benimde perşembe günü transferim olucak
ve ne yazıkki o yasa banada vurdu tek embriyo olucak
inşallah hakkımızda hayırlısı olur ve tek embriyoyla anne olmayı başarırız
bize moral vericek kimse yokmu?

Bence bundan sonra ilk tüp bebek deneyecek bayanların sonuçlarından anlayacağız tek embriyo ile ne kadar başarılı olunabiliyor. tek embriyo ile başarı oranı % 20 diyor bazı uzmanlar. iki embriyo ile % 40, üç embriyo ile %60 , dört embriyo başarı şansını arttırmıyor ancak çoğul gebelik sayısını arttırıyormuş. maalesef bu saçma sapan yasa ile ilk tüp bebek denemelerimiz büyük oranda deneme olarak kalacaktır. Moralinizi bozma amacında değilim yanlış anlamayın .ben gerçekten çok sinirliyim bu konuda .çünkü bende tüp bebek tedavisine bu ay başlayacaktım.fakat şu an kararsız kalmış durumdayım.

Teşekkür ederim eminimki herkes benim gibi merak içinde acaba nekadar şansımız olucak diye. biraz da olsa olumlu şeyler duyup moralimiz düzelsin istiyoruz. ben blastosist (5.gün transferi) ile %70 tutunma şansı olduğunu okudum. o zaman tek embriyo yeterlidir olabilir ama ya daha az hücreli embriyolarımız olursa ve 3.gün transfer edilirse o zaman umudumuz azalıyor. ama haklısın moral lazımda düşünmeden de edemiyorum. kızgınım, üzgünüm,endişeliyim,umutluyum öle işte karmakarışık.

Bence bundan sonra ilk tüp bebek deneyecek bayanların sonuçlarından anlayacağız tek embriyo ile ne kadar başarılı olunabiliyor. tek embriyo ile başarı oranı % 20 diyor bazı uzmanlar. iki embriyo ile % 40, üç embriyo ile %60 , dört embriyo başarı şansını arttırmıyor ancak çoğul gebelik sayısını arttırıyormuş. maalesef bu saçma sapan yasa ile ilk tüp bebek denemelerimiz büyük oranda deneme olarak kalacaktır. Moralinizi bozma amacında değilim yanlış anlamayın .ben gerçekten çok sinirliyim bu konuda .çünkü bende tüp bebek tedavisine bu ay başlayacaktım.fakat şu an kararsız kalmış durumdayım.

Arkadaslar Turkiyede size bol keseden atiyorlar yuzde altmis ne demek bakin bakalim kkda on kadindan 6 si hamile kaliyormu tup bebekle!!!bunu anlamak icin kkya bakmaniz yeterli.

Ben yurtdisindayim buranin en iyi yeri iki embroyaya yuzde 18 gebelik veriyor uc embriyoya yuzde 22. ucuncu ve dort embroyo arasinda basari degismiyor dedi.ayrica tup bebekte dogum oranlari verilirmis.
tabii turkiyede biz bayiliriz insanlara dogru bilgi vermemeyi yuzde altmisi ben doktoruma soyledim adamin gozu dondu dunyada oyle bir basari sansi olan yer yokki dedi, embroyo olusma sansini gebelik diye soyluyorlar kadinlara dedi.

Simdi bunlari neden yazdim ne yazikki tek embroyo evet morel bozucu ama iki olsa bu sinir cok da degisen bir sey yok. ve dunyada sinir iki turkiyede de kesin degiscektir diye dusunuyorum. ama uc embroyo koymak zaten delilikti sorumsuzluktu bence, ucu de tutup erken dogan bebekler ya da kalbi durdurulan embroyolar nasil goze aliyor merkezler bunu? hani uc embroyoda iyi kalitede degil deseler anlayacagim ama birinci kalitede uc embroyo koyuyorlar. bana fabrika gb calisiyorlar gb geliyor. burda yasi uygunsa kaliteli embroyo varsa uc kat fazla para verin yine de koymazlar.

Tek embriyo olması çok saçma. İnsanların hayallerini, unutlarını yıktılar resmen. Tabi onların çoluk çocukları var. Bol keseden şöyle olcak böyle olcak çıkarsınlaar bakalım kanunları. Sorarım onlara aynı durum kendilerinde söz konusu olsaydı uygularlar mıydı? Allaha havale ediyorum hepsini.

Turkiyede size bol keseden atiyorlar yuzde altmis ne demek bakin bakalim kkda on kadindan 6 si hamile kaliyormu tup bebekle!!!bunu anlamak icin kkya bakmaniz yeterli.

Ben yurtdisindayim buranin en iyi yeri iki embroyaya yuzde 18 gebelik veriyor uc embriyoya yuzde 22. ucuncu ve dort embroyo arasinda basari degismiyor dedi.ayrica tup bebekte dogum oranlari verilirmis.
tabii turkiyede biz bayiliriz insanlara dogru bilgi vermemeyi yuzde altmisi ben doktoruma soyledim adamin gozu dondu dunyada oyle bir basari sansi olan yer yokki dedi, embroyo olusma sansini gebelik diye soyluyorlar kadinlara dedi.

Simdi bunlari neden yazdim ne yazikki tek embroyo evet morel bozucu ama iki olsa bu sinir cok da degisen bir sey yok. ve dunyada sinir iki turkiyede de kesin degiscektir diye dusunuyorum. ama uc embroyo koymak zaten delilikti sorumsuzluktu bence, ucu de tutup erken dogan bebekler ya da kalbi durdurulan embroyolar nasil goze aliyor merkezler bunu? hani uc embroyoda iyi kalitede degil deseler anlayacagim ama birinci kalitede uc embroyo koyuyorlar. bana fabrika gb calisiyorlar gb geliyor. burda yasi uygunsa kaliteli embroyo varsa uc kat fazla para verin yine de koymazlar.

olzemcm bende abd deyim .burada bi merkezle gorustuk onlarda bize yasla dogru orantili sizin yaslardaki hastalarda sans yuzde 50 ye kadar cikabilir dedler.burada yasal bi zorunluluk yok ne kadar istersen o kadar embriyo koyuyolar ama tabii tavsiye her zaman ikiden yana o kadar doktorla konustum kimse tek embriyodan bahsetmedi tr deki de hakkaten acimasizlik.sistemin carklarinda ezilecek insanlar ne olacak olmadi bi daha ;olmadi bi daha doktorlar tup bebek merkzleri zengin olacak.aklimda tr ye gelip orada tedavi olmak vardi ama bu kararla yikildim gercekten sanirim pahalida olsa burada devam edecgim.ne kadar zor yaa allah kimseyi bu dertle imtihan etmesin bize de yardim etsin...

arkadaslar turkiyede size bol keseden atiyorlar yuzde altmis ne demek bakin bakalim kkda on kadindan 6 si hamile kaliyormu tup bebekle!!!bunu anlamak icin kkya bakmaniz yeterli.
ben yurtdisindayim buranin en iyi yeri iki embroyaya yuzde 18 gebelik veriyor uc embriyoya yuzde 22. ucuncu ve dort embroyo arasinda basari degismiyor dedi.ayrica tup bebekte dogum oranlari verilirmis.
tabii turkiyede biz bayiliriz insanlara dogru bilgi vermemeyi yuzde altmisi ben doktoruma soyledim adamin gozu dondu dunyada oyle bir basari sansi olan yer yokki dedi, embroyo olusma sansini gebelik diye soyluyorlar kadinlara dedi.

simdi bunlari neden yazdim ne yazikki tek embroyo evet morel bozucu ama iki olsa bu sinir cok da degisen bir sey yok. ve dunyada sinir iki turkiyede de kesin degiscektir diye dusunuyorum. ama uc embroyo koymak zaten delilikti sorumsuzluktu bence, ucu de tutup erken dogan bebekler ya da kalbi durdurulan embroyolar nasil goze aliyor merkezler bunu? hani uc embroyoda iyi kalitede degil deseler anlayacagim ama birinci kalitede uc embroyo koyuyorlar. bana fabrika gb calisiyorlar gb geliyor. burda yasi uygunsa kaliteli embroyo varsa uc kat fazla para verin yine de koymazlar.

Canim ben de Almanya da yasiyorum ..

Ve defalarca 3 embriyo transferi yapildi ..

Aslinda bu söyle birsey olacagi varsa zamani gelmisse tek ile de 3 ile de tutan tutuyor .. Tutmayan tutmuyorr ...

Bu Allahin bilecegi birsey ..

Ama bunu bire indirmek insanlarin sansini biraz daha azaltiyor ..

Cünkü tutunmaya elverisli saglikli embriyo o 1 tane olmayabilir ..

Ayrica Türkiye de tek embriyoya gecis sebebi erken dogum oldugunda o bebekleri koyacaklari yeterli bebek ünitesi olmayisidir ..

Bebeklerin küvezde gecirdikleri 1-2 aylik sürecin hastaneye ; dolayisiyle devlete maliyetinin cok olmasidir ...

Bunun baska aciklamasi yok ...

Amerikada bile 5-6-7-8 ebriyo koyan merkezler ve doktorlar varken ; Almanya da bile 3 embriyodan fazlasi yasakken TEK embriyo transferinin baska aciklamasini bulamiyorum ben ..

Ayrica Türkiye deki basari oranlarinin diger ülkelere oranla yüksekliginden de süphem yok ..

Cünkü ilac konusunda Avrupa cok kisitli ve tedavilerde özen de yok .. Olursa olur , olmazsa olmaz modundalar ..


Arkadaşlar Danıştay'a bu yönetmeliğin iptali için dava açabilecek birkaç derneğin iletişim bilgilerini aşağıya kopyalıyorum. Bu akşam hepsine hitaben bir mail yazacağım ve hepsine göndereceğim. Yazacağım metni buradan sizinle paylaşırım, aşağıya kopyaladığım adreslere gönderebilirsiniz.

Sesimizi duyuralım arkadaşlar, Kıymetli Bakanımız "anneler bu yönetmeliğe birşey demiyor, kıyameti koparan tüp bebek merkezleri" demiş. Gösterelim bakalım kıyamet nasıl koparılıyormuş.

Türk Tabipleri Birliği
GMK Bulvarı Ş. Daniş Tunalıgil Sok. No: 2 / 17 - 23 Maltepe Ankara 06570
ttb@ttb.org.tr
Tel: (0 312) 231 31 79 Faks: (0 312) 231 19 52

Türkiye Jinekoloji ve Obstetrik Derneği
Çetin Emeç Bulvarı Hürriyet Caddesi Harbiye Mahallesi 1/13 Öveçler, Ankara
Tel: +90 (312) 481 06 06 Faks: +90 (312) 481 28 28
e-Posta: info@tjod.org

Üreme Sağlığı ve İnfertilite Derneği
Çetin Emeç Bulvarı Hürriyet Caddesi 1/13 Öveçler - ANKARA
Tel: 0312 481 06 06 Fax: 0312 481 28 28
email: tsrm@tsrm.org.tr

Üreme Tıbbı Derneği
Nenehatun cad. No: 59 G.O.P / Ankara
Telefon: 0 (312 ) 447 14 07 Fax: 0 (312) 447 14 08
E-posta: utd@utd.org.tr - dernekmerkezi@utd.org.tr


OHSAD - Özel Hastaneler ve Sağlık Kuruluşları Derneği
Cumhuriyet Cd. Seyhan Apt. No:12/8 Elmadağ - Taksim / İstanbul
Tel: + 90 212 247 07 00 | Fax: + 90 212 247 07 05
OHSAD
OHSAD email adresini vermemiş ancak sitesinin yukarıya kopyaladığım iletişim linkinden form doldurarak ulaşabiliyorsunuz.


Ve defalarca 3 embriyo transferi yapildi ..

Aslinda bu söyle birsey olacagi varsa zamani gelmisse tek ile de 3 ile de tutan tutuyor .. Tutmayan tutmuyorr ...

Bu Allahin bilecegi birsey ..

Ama bunu bire indirmek insanlarin sansini biraz daha azaltiyor ..

Cünkü tutunmaya elverisli saglikli embriyo o 1 tane olmayabilir ..

Ayrica Türkiye de tek embriyoya gecis sebebi erken dogum oldugunda o bebekleri koyacaklari yeterli bebek ünitesi olmayisidir ..



merhaba...
bende America dayim sizin bahsettiginiz merkezi gercekten cok merak ettim cunku abd `de asla 6-7-8 tane embryo transfer edilmek istenmez... en fazla 3 tane... 8 iz dogum yapan kadin icin bile yasal sorusturma acildi... nereden duydunuz merak ettim?

tek embryo transfer dilmesinin belki sansi azatlacagi dogru.. buna bende katiliyorum.. ancak can veren Allah bir tek yumurtaya da verir diye dusunuyorum... hersey kismet...
bu yasanin yururluge girmesinin tek amaci dogumdan sonra kuvez olayimi yani ? vallahi cok acimasizlar!!


ne avrupada ne de amerikada oyle sinirsiz diye bir sey yok hatta 35 yas alti iki sinirlamasi; 35 yas ustu de en fazla uc embro sinirlamasi var genelde. heleki 30un altindaysaniz burda da bir embroyo koymak istiyorlar. 35 yas ustundeysenizde iyiyse embroyolar iki koyuyorlar oyle yok ben uc isterim diye sizi dinledikleri falan da yok. direk sunu soyluyorlar "ucuncu bebeginizi karninizda oldurecegiz bunu nasil goze alirsiniz" kadin zaten direk tirsiyor bunu duyunca vazgeciyor. arkadasimin basina gelen buydu uc diye tutturdu doktoru acimazca basina gelebilcekleri anlatti ve kiz vazgecti. en dogrusunu da yapti. simdi esiniz tese olur her seyi goze alirsiniz ama sperm ve yumurta varken sirf cok istiyorsunuz diye uc embroyo riskini goze alan hicbir kadini anlamiyorum, kusura bakmayin kizmayin da ne olur ben sizleri ve bebekleri dusundugum icin diyorum. dort kez bes kez deneyeni, teseyle sperm elde edeni anlarimda ilk denemede uc embroyo koydurana saskinim doktoruna daha da saskinim.
tek embroyo cok haklisiniz cok kotu bir kisitlama ama o kadar cok tup bebek merkezi acildiki bu isi ranta cevirdiler ben tup bebek merkezlerini sorumlu goruyorum bu kanunun cikmasinda.
avrupa kanallarini acin burda turk kanallarinin avrupasini surekli tup bebek merkezlerinin reklamlari var, car car bagiriyorlar "biz avrupadan daha iyiyiz yuzde kirk elli basari" vs yaa insanlar inaniyor buna.doktor ne guzel anlatiyor uc koyariz dort koyariz sanki fabrika isi mal satiyorlar.
kizlar yeni girisiyorum tup bebek isine gorustugum tup bebek merkezleri turkiyedede oldu, inanilmaz sasirdim nerdeyse garanti vericekler bir bebek de esantiyon demedikleri kaldi!!!
bakin tam bugun bir baslik acilmis ucuz bebekleri ikiye indirme diye, arkadas nasil telas ve uzgun simdi ne derseniz bu duruma genc bir hastaya uc embryo koyan doktordadir en buyuk sorumluluk!!
bu bir mutlaka iki embroyoya cikacaktir diye dusunuyorum.


arkadaşım çok güzel anlatmışsın üç emriyo olayınıda atladığın bişey var kimse üçüzümüz olsun diye 3 emriyo transfer ettirmiyor zaten ben 1 kez denedim tüp bebek ve 3 emriyo transfer ettirdim ama üçüzüm olacak diye yada olsun istediğimden değil 2 tanesi orta 1 tanesi iyi kalite idi benim istediğim sadece tutma şansını arttırmaktı evet üçünün tutma ihtimalide vardı ama hiçbirinin tutmama ihtimalide ve öylede oldu hiçbiri tutmadı yani 3 emriyo transfer ettik üçüde tutacak demiyor kimse o kadar çaresiz bir durumdayız ki şans arttısn diye bazı durumları göze alabiliyoruz eğer 3 tane tutsaydı allah sonuna kadar götürseydi tereddütsüz doğurururdum ama 3 tane koyun 3 tane olsun diye değildi ayrıca şu tek emriyo beni çıldırtıyor bu ay 2. denemeye başlıcam ve moralim sıfır oldu umarım dediğin gibi 2 ye çıkartırlar yoksa şans çok azaldı bunun tesellisi yok hiçbirimiz için nerden bakarsak bakalım şansımız azaldı offff sinir bir durum

canim atlamiyorum tabiiki de hangi anne ister uc embroyo konsun ucu de tutsun birinden vazgeceyim 12 haftada diye. ben 22 ayda hamile kalip 12.haftada kaybettim melegimi, Allah korusun dusmanima yasatmasin nasil bir aci tarifi yok, yasayan bilir ancak. o zamana kadar bende hep hamile kalayim baska bir sey istemem diyordum sanki hamile kalinca olay bitiyormus gb, oysaki her sey ozaman basliyormus. zaten caresiz olan kisiler tup bebege gider ve kadin anne olmak icin deliriyordur eger doktor uc embroyo koyalim zaten ucu tutucak diye bir sey yok sansi arttirmak icin dedigi zaman, kadin cok da dusunemiyor sonrasini ve bende buna kiziyorum bu doktorun sorumlulugunda oncelikle. ayrica genelde ya tutumuyor yada tutarsa ya ucu yaa da ikisi tutuyor dikkat edersen. ayrica embrolarin kalitesine gore degisiyor durum ben ozellikle genc bir kadina uc tane birinci kalitede embroyo konmasina tepki gosteriyorum.
bunu da israrli yazmamin nedeni size morel vermek istemem, uc koydurmak zaten cilginca bir riski goze almak demek turkiye bu konuda cok rahatti demek istedim. ama tek embroyo da evet cok zorlama cok haklisiniz keske iki sinirlandirmasi olsaydi.